Asumisen palvelut saman katon alta

Lapin Isännöintikeskus ja DK-Enormin isännöintipalvelu yhdistyivät Rovaniemellä osaksi Osuuspankkia ja OP-Kiinteistökeskusta. Tämä on hyvä uutinen etenkin kaikille asunnonvaihtoa suunnitteleville.

Helmikuun alussa Rovaniemen Koskikadun Osuuspankin kiinteistöön kannettiin iso läjä kiinteistöalan osaamista. Lapin Isännöintikeskuksen ja DK-Enormin isännöintipalvelun muutto Osuuspankin yhteyteen tiivistää yritysten yhteistyötä asumiseen liittyvien palveluiden osalta.

Lapin Isännöintikeskuksen isännöintijohtaja Juha Tahvanaisen mukaan asiakkaalle pystytään nyt tarjoamaan entistä parempaa palvelua.

Isännöintipuolen asiat hoituvat nyt kolmannessa kerroksessa, pankki- ja kiinteistövälityksen palvelut löytyvät entiseen tapaan katutasosta.

Lapin Isännöintikeskuksen isännöintijohtaja Juha Tahvanaisen mukaan asiakkaalle pystytään nyt tarjoamaan entistä parempaa palvelua. Mikäli osakkeenomistaja haluaa myydä tai vaihtaa asuntonsa, isännöitsijä voi ohjata hänet suoraan välittäjälle, jolloin asiointiliikenne nopeutuu.

– Tähtäämme siihen, että asiakas olisi mahdollisimman tyytyväinen ja tuntisi, että asiat hoituvat helposti. Palveluherkkyys on meille kunnia-asia. Tänne on helppo tulla ja yhteyden ottamisesta on tehty helppoa.

Saavutettavuuden lisäksi yhdistyminen on vahvistanut yritysten asiantuntemusta. Isännöintipuolella se merkitsee eri rahoituskuvioiden ja vakuutusten parempaa ymmärrystä ja hyödyntämistä.

– Saman pöydän ääressä toimiminen lisää keskustelua puolin ja toisin. Se on omiaan kehittämään henkilökuntaa ja löytämään uusia toimivampia toimintapoja. Tämä tulee varmasti näkymään myös asiakkaalle.

Lapin isännöintikeskuksen ja DK-Enormin yhdistyminen Osuuspankin ja OPKK:n kanssa on otettu talon sisällä hyvin vastaan. Kiinteistönvälittäjä Nina Joen (toinen oik.) mukaan kaikki, mikä helpottaa asiakkaan arkea, on etu myös välittäjälle.

Myös OPKK:ssa yhdistyminen on otettu ilolla vastaan. Lapin Isännöintikeskuksen ja DK-Enormin hallussa on useita taloyhtiöitä, joiden asuntoja OPKK välittää. Kiinteistönvälittäjä Nina Joen mukaan kaikki, mikä helpottaa asiakkaan arkea, on etu myös välittäjälle.

Esimerkiksi lisätietojen hankkiminen asunnoista on nyt entistä jouhevampaa, kun tiedot saa henkilökohtaisesti naapurista. Jos kiinteistönvälittäjä huomaa, että asunnossa on tehty muutoksia, piirroksiin voidaan tehdä muutokset ja toimittaa ne suoraan isännöitsijälle.

– Meillä on nyt entistä ajankohtaisempaa tietoa välittämistämme asunnoista. Se, että asiakirjat hoituvat nopeasti, merkitsee myös asiakkaalle nopeampia kauppoja. Tämä on valtava etu sekä asiakasta, että meitä ajatellen.